söndag 20 maj 2012

Välkommen till "Sommar i sinnet"!

"Det finns ingen väg till lycka eller sorg. Den finns i ditt inre."

  kinesiskt ordspråk



Välkommen!

Sommaren är här, äntligen! <3 In med lite sol i sinnet, ljusa dagar och varma kvällar. Den här tiden på året är det lätt att bli inspirerad och tänka positivt. Min utmaning till dej är att ta dej lite tid varje dag (hela året runt), stanna upp, njuta av livet och framför allt vara tacksam över allt det gett dej! Kolla att du lever enligt dina egna värderingar och aktivt göra val i vardagen enligt dem. "Den som behärskar ögonblicket, han behärskar livet."

Det här med att börja blogga är någonting jag gått och funderat på en längre tid, men du vet kanske hur det är, ibland känns det som om man inte riktigt hade tillräckligt med tid att förverkliga vad man vill.  Fast är man, som jag, av den åsikten att det beror på hur man prioriterar, så är det sist och slutligen bara att börja ;)

Jag har yogat många år, sedan 2003 tror jag och det ena har lett till det andra...jag har de senaste åren träffat en massa intressanta mänskor, gått på verkligt givande kurser och sakta men säkert märkt hur min egen inställning till livet har förändrats. Det har blivit roligare att göra sej av med saker än att skaffa sej nya, jag försöker leva ett lugnare liv, leva "här och nu", prioritera bland alla "måsten" och "vill göra", helt enkelt förenkla vardagen och på så sett få ut mer av den. Kvalitet istället för kvantitet. Att vara fullständigt närvarande då jag är där. Välkommen att ta del av mina tankar och mitt liv, vi ses här på bloggen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar