måndag 21 maj 2012

“Every morning, when we wake up, we have twenty-four brand-new hours to live. What a precious gift! We have the capacity to live in a way that these twenty-four hours will bring peace, joy, and happiness to ourselves and others.”  Thich Nhat Hanh



Ibland är det svårt att tro att varje dygn faktiskt innehåller 24 timmar. Känns faktiskt som om veckodagarna hade olika längd, kanske någon tryckt in "fast forward" idag? Speciellt måndagar verkar vara sådana dagar med "FF" nedtryckt. Eller kanske jag bara håller på att bli gammal? Läste någonstans en rätt bra förklaring på varför tiden verkar gå snabbare när man blir äldre. Det påstods bero på att man som liten tänker att man ännu kommer att leva länge, tills man blir riktigt gammal, därför verkar tiden gå så långsamt...när man blivit lite äldre, så finns det inte lika mycket tid, lika många år kvar att leva. Intressant tanke! Jestas, så allting kommer att börja gå ännu snabbare!? Och det som redan nu känns som om att jag just hunnit få vinterringarna på min bil bytta, sen ska sommarringarna under ;) Ok, jag överdriver kanske lite, men du förstår säkert känslan. Samma är det med varma soliga kvällar som idag, först jobb, sedan ta mej hem, handlade mat, planerade lite yoga och plötsligt märkte jag att jag säkert borde gått o lagt mej. Men innerst inne misstänker jag att jag är av den åsikten att sommarnätter är till för att vaka...jep, och jag brukar ändå stiga upp vid 6-tiden om morgnarna...kanske inte så lyckad kombination.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar