måndag 28 maj 2012

Om att kocka på distans och andra bra ursäkter....


det har aldrig ännu lyckats, det där med att laga mat på distans. Det är synd. Skulle jätte gärna vilja äta mer hemlagad mat, men hur gör man om man inte är hemma om kvällarna? Kockar på distans? Och jag som faktiskt någon gång i tiderna brukade vara så huslig. Brukade t.o.m baka mitt bröd själv, hade ofta gäster på middag, plockade svamp och hade frysen full av (nästan) själv fångad fisk. Hade ett eget grönsaksland med helt för mycket sallad och dill. Lite tomater och "mini" morötter. Det känns som ett antal liv sedan. Försöker hitta den här delen av mej själv igen, någonstans måste den ju finnas?

Och vad hände sedan? Fick väl tillräckligt. Flyttade från landet till centrum, började göra allt möjligt annat om kvällarna. På den vägen är jag ännu, dock ett par bostäder senare och ute i förorten. Fast det har sakta men säkert blivit lite bättre igen. Den här bostaden verkar ha en mycket bättre inverkan på mej. Är mycket lugnare här och faktiskt nästan lite huslig på lördagar och söndagar. Det är mycket roligare att laga mat om man har gott om tid! Men jag håller inte med om att det snabbt går att laga hälsosamma måltider, eller så är jag bara förbaskat långsam, slow food?  ;) Ifall man inte vill äta bara puré soppor och pasta, då går det ju bra. Och jag skulle verkligen behöva Gordon Ramsay i vårt kök, allting verkar bli färdigt vid olika tidpunkt. Äsch, det finns andra saker jag är bättre på än just matlagning, så jag tänker glädja mej åt alla eventuella små steg i rätt riktning! Men om du har bra idéer, hör gärna av dej!

Syrener, nu är det sommar på riktigt <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar