måndag 9 juli 2012

Semester går inte att lagra..och det är säkert ett gott tecken att börja veckan med att söndra en spegel?

Måndag morgon klockan 6:15 : två gråblå kanske lite gröna ögon tittar yrvaket på mej. Yes, de är mina, fast de ser mer ut som små springor mellan påsarna som består av ögonlock och huden under ögat. Det räcker vanligtvis en halvtimme  nuförtiden innan ansiktet återgår till det normala. Är det kanske det här man kallar till "ålderstecken"? Behöver jag lägga till hur svårt det kan vara att applicera eyeliner? Nä, jag trodde inte det heller.

"Klirr....". Sablar också, puderdosan föll i golvet och spegeln gick sönder! Bra början på veckan? Som tur var spegeln rätt liten, räknas det?

Andra veckan på jobb efter semestern. "Semestern kan inte lagras, och därför är det viktigt med flera öar av återhämtning under året" säger beteendevetaren och "stressdoktorn" Tomas Danielsson i junis nummer 2012 av MåBra. "Bara fyra dagar efter semestern har du ingen avslappningseffekt kvar av din ledighet". Just så, då förbrukade jag min avslappningseffekt redan efter förra veckans torsdag! Bra påminnelse om att det är guld värt att hitta en liten stund av avslappning och vila varje dag. Inte bara någon vecka om året. Ugh, stressdoktorn har talat!

Rosarium Uetersen har börjat blomma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar