söndag 20 januari 2013

"Du som tycker att dagarna går och livet flyr. Tag dig samman och gör någonting onyttigt." (Ingrid Sjöstrand)

Det citatet är ett bland många som står skrivet på de kopierade papper jag fått av en väninna. Det är någonting jag kunde bli mycket bättre på - att göra "någonting onyttigt". Jag menar inte onyttigt som i att äta flottig mat och hälla en massa salt på den, ta några glas för mycket och ligga på soffan och lata sej flera dagar i följd ...Jag menar göra någonting som inte är av någon nytta. Istället kanske göra en snögubbe, några fina islyktor eller testa baka en kaka fastän ingen fyller år. Jag åkte faktiskt pulka för kanske åtta år sedan ;) Relativt nyligen?

Eller så lägger jag bara inte märke till vad jag gör. Jag gjorde faktiskt en liten yogatavla senast jag hade ledigt. Lite urklipp ur tidningar, en bild på en bunt av yogamattor och sen initialerna för mitt firmanamn. Jätte fin alltså, kröhöm, eller så inte. Som tur lyckas jag inte ta några närbilder med min kamera...

 
Funderade lite på att stanna upp och börja räkna årsringarna, bara på skoj



 
På ett annat av kopiorna finns en dikt om att bli äldre "Herre du vet att jag blir äldre dag för dag och snart blir jag gammal".. Jag vet inte vem som skrivit den, men han eller hon har haft en hälsosam dos av självironi. Eller vad säger du om de här raderna ur texten:
 
"Hindra mej från att berätta ändlösa detaljer. Ge mej förmåga att komma snabbt till saken"
 
och sist men inte minst:
 
"Låt mej förbli någorlunda trevlig"!
 
Det får vi allt hoppas :) Hoppas också att det kan anses som "onyttigt" att skriva i bloggen!

PS. Jag har ändrat inställningarna i bloggen så att alla kan ladda upp kommentarer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar