onsdag 30 maj 2012

 “I have never been able to grasp the meaning of time. I don't believe it exists. I've felt this again and again, when alone and out in nature. On such occasions, time does not exist. Nor does the future exist. ” Thor Heyerdahl



Jag tror att jag aldrig förut riktigt märkt hur vacker naturen är i maj. Det finns så mycket som blommar: först tussilago, vitsippor, maskrosor, krokusar, tulpaner, sedan liljekonvaljer, hägg, äppelträd och syrener. Solen som börjat värma och långa ljusa kvällar. Härligt grönt och det går riktigt att känna hur naturen vaknar till liv, det riktigt doftar sommar! Men, jag har haft för bråttom, synd men sant. Dags att inse att "less is more", bättre att vara närvarande på ett ställe, än att försöka hinna med så mycket som möjligt. Ironiskt nog, så har jag missat maj för att jag älskar juni, speciellt juli och augusti så mycket. Tänk att missa någonting bara för att man går och väntar på någonting annat...Bättre sent än aldrig? 

"5 minuter ännu?" var allt som oftast mitt svar när jag som liten var ute på gården och lekte och min mamma försökte få mej att komma in. Gång på gång "5 minuter", som du kanske gissar så kunde det räcka rätt länge innan jag kom hem ;) Det verkar sitta i fortfarande, det där med fem minuter. På stranden på sommaren när min man försöker locka hem mej, på morgonen när jag trycker på "snooze", på kvällen när jag borde gå och lägga mej. Jag brukade ställa min klocka bakåt, så att jag hade en orsak för att komma för sent. I år tänker jag försöka stanna så länge jag vill. Och gömma klockan på ett bra ställe!



“There is never enough time to do everything,
but there is always enough time to do the most important thing.” Brian Tracy


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar