måndag 31 december 2012

10 dagar hemma = nästan 40-års kris...? Gott Nytt År!

Vart tog det här året vägen? Troligtvis dit alla de övriga hittils tagit vägen. Ute smäller raketerna och jag börjar visst bli lite sentimental. Det är så mycket jag skulle ha velat göra under året, men som blev ogjort. Lite på hälft, men det hör livet till. Om vi skulle ha gjort allt vi ville, vad skulle det då vara för mening med att fortsätta?
 
Vänta nu hösten...en massa intressanta yogakurser...oktobersnö. Konstigt med färggranna lönnlöv bland snö. November och december, jobb och yogatimmar. Blev för kallt att tvätta fönstren, hemligt stolt över att skippat detta "måste" för i år. Så mycket mer hann jag inte med. Mörkt om kvällarna, mörkt om morgnarna. Gäääsp. Sen kom julen och 11 dagar ledigt. Och nu så här på 10:e dagen står det klart för mej att jag kommit allt närmare något slags 40-års kris. Paniiik?
 
 
Gamla stan
 
Problemet är bara att jag är faktiskt 36, inte 40. Jag har tydligen för många 40 åringar i min bekantskapskrets ;) Tack till er!  Dessutom är jag nöjd med det mesta, så det är väl ingen egentlig kris heller. Men jag skulle så gärna förlänga dagarna lite och veckosluten lite till. Ibland känns det som om livet går mej förbi emedan jag är upptagen med allt möjligt annat, som måste göras.
 
Ljuset är på väg tillbaka!
 
Har hela året försökt prioritera, tänker fortsätta på den linjen. Måste bara först kolla att jag säkert prioriterat rätt. "Rensa lite i röran", släppa taget om allt gammalt och börja ett nytt år, en oskriven sida med många nya möjligheter. Ett riktigt Gott Nytt År till dej! Hoppas du kan förverkliga det du mest önskar dej <3 

1 kommentar:

  1. Gott Nytt år också till Dig/Er. Vet nog inte vad jag skulle önska mig av år 2013. Verkar ha det ganska bra just nu trots att Lillusen verkar vara lite rädd för raketerna....men det torde gå om. Kanske man borde önska sig hälsa och framgång i livet. Men kanske jag också borde lära mig att prioritera, fastän jag tror nog att jag kan det ganska bra. Först hundarna&hobbyn och först sen jobbet. Gick det rätt?

    SvaraRadera