måndag 16 juli 2012

16.7.2011 vs 16.7.2012

"Skymning rår över skogar och vatten
snart har dagen nått sitt slut
Inom kort härskar mörkret och natten
och vår lägereld dör ut
Låt oss värmas ännu av dess lågor
Låt vår sång gå fram som havets vågor
Skymning rår över skogar och vatten
snart har dagen nått sitt slut"



"...snart har dagen nått sitt slut". Av sommaren borde det dock finnas mycket kvar, men det känns mer som om att någon bytt ut juli mot september. Kanske det betyder att vi får juli i september istället? Vem vet? Regn och mörkt, får mej att vilja tända ett ljus, ta fram en tjock filt och krypa ner i soffan med en god bok och en påse chips. När jag var liten brukade jag  när det regnade lägga en filt över köksbordet och krypa in i "kojan" med en Kalle Anka. Litet av samma känsla har jag nu.



Idag för ett år sedan gifte vi oss, då var det faktiskt sommar på riktigt. Ikväll parkerade vi i regnet bilen utanför kyrkan där vi gifte oss. Jag kommer ännu ihåg det så bra. När vi stod på tröskeln på väg in till kyrkan och väntade på att kantorn skulle börja spela, det var någonting alldeles särskilt med den känslan. Vigseln och sångerna vi valt. Fotona som togs ute på gården på oss och släkten. "Diamanterna" i mitt hår, kullerstenarna under mina klackar och rosen på K:s kostymsrock. Den stiliga karln som jag faktiskt just gift mej med. Solsken och värme. Prasslet av min brudklänning. Restaurangen där vi firade efteråt och kvällen på herrgården. Endel dagar känns helt för korta och detta var en av dem! Tack K för det år som gått och för ikväll <3




3 kommentarer:

  1. Kanske du inte behöver ta med dig Kalle Anka in i din koja. Du har ju nu din man som du kan göra det med!

    SvaraRadera
  2. Jag är inte helt säker på om han går med på att krypa in under köksbordet med mej ;)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera